Peremajaan kulit tangan di rumah

Tangan wanita memerlukan kasih sayang, penjagaan dan penjagaan yang sama seperti muka, leher dan décolleténya. Lebih-lebih lagi, selalunya mereka yang boleh memberitahu tentang umur seorang wanita, terlalu banyak bekerja, letih, dengan kulit yang menipis, kering dan berkedut. Tangan mempunyai beban yang besar, mereka lebih terdedah daripada muka kepada faktor negatif - sinaran ultraviolet, tekanan mekanikal, kesan bahan kimia yang ditemui setiap hari dalam kehidupan seharian dan di tempat kerja. Semua ini diperburuk oleh fakta bahawa secara fisiologi, kulit tangan lebih terdedah, kerana ia tidak cukup dibekalkan dengan tisu lemak subkutan, yang menjadikannya terdedah kepada penuaan pramatang.

wanita dengan kulit yang diremajakan

Akibat faktor traumatik ini, kulit tangan kehilangan keanjalannya lebih awal, menjadi lebih nipis dan ditutup dengan kecacatan dalam bentuk kedutan dan pigmentasi. Sementara itu, rahsia peremajaan kulit tangan di rumah tidak mempunyai kerumitan yang meningkat.

Apa nak buat

Untuk mengelakkan penuaan pramatang kulit, anda hanya perlu menyuburkannya setiap hari, melembapkan dan mengurutnya.

Penjagaan tangan harian termasuk perlindungan sebelum anda mula melakukan kerja rumah atau tugas lain yang melibatkan pendedahan kulit kepada bahan berbahaya, dan menggunakan krim berkhasiat selepas kerja selesai. Pilihan yang ideal adalah untuk merawat kulit dengan krim, memakai sarung tangan, dan selepas bekerja, tanggalkan sarung tangan, basuh tangan anda dan lembapkannya dengan alat khas.

Jika anda tidak suka bekerja dengan sarung tangan, seperti yang dilakukan oleh separuh wanita, maka hanya sapukan krim pelindung khas seperti biasa "Silikon", yang akan bertindak sebagai salutan pelindung dan menjadikannya mustahil untuk kebanyakan bahan berbahaya. untuk menembusi kulit.

Selepas menyelesaikan kerja, anda perlu memberi masa sepuluh minit kepada tangan anda supaya mereka mengekalkan warna baldu dan menghairankan yang halus untuk masa yang lama. Mandian tangan khas akan membantu dengan ini. Mandi hendaklah agak panas dan mengandungi beberapa titis minyak aromatik, seperti limau gedang dan sedikit garam laut. Semasa mandi, anda perlu mengurut tangan anda dengan mudah, menguli kulit dan mengusapnya. Selepas mandi, sapukan sedikit scrub muka pada kulit, dan urut tangan anda dengan teliti. Scrub muka mengandungi bahan pelelas halus. Ia membuang zarah epitelium mati dengan lembut tanpa merosakkan kulit yang sihat. Kemudian bilas tangan anda dengan sabun neutral, dan sapukan krim berkhasiat yang telah ditambah beberapa titis jus lemon. Campuran berkhasiat ini akan mengembalikan keputihan dan keremajaan kulit tangan, tona dan memperbaharuinya.

salap peremajaan kulit tangan

Ciri-ciri penjagaan musim sejuk

Rahsia peremajaan di rumah termasuk penjagaan wajib pada musim sejuk, kerana pada hari-hari musim sejuk yang sejuk, kulit tangan memerlukan penjagaan khas, kerana fros dan angin boleh menua tangan walaupun seorang gadis berusia enam belas tahun. Kulit, yang telah terjejas secara negatif oleh suhu rendah dan angin, serpihan, menjadi merah, kasar, kedutan dan retak muncul di atasnya.

Untuk membantu kulit mendapatkan semula penampilan asalnya, adalah perlu untuk menyediakan topeng khas yang mempunyai kedua-dua kesan pemutihan dan peremajaan serta cepat menyembuhkan retakan.

Dalam kentang rebus dan lecek (2 pcs. ), Anda perlu menambah sedikit susu dan minyak sayuran, supaya buburan diperoleh. Lubricate kulit tangan dengan campuran ini dan balut dengan filem termal, letakkan sarung tangan kosmetik terry, dan simpan topeng selama kira-kira dua puluh minit. Kemudian keluarkan sisa-sisa kompres dengan air panas dan sabun bayi, dan gris dengan krim berkhasiat. Topeng ini sangat berkesan jika diulang selama seminggu, dan kemudian melindungi tangan anda daripada terdedah kepada fros dan angin, dan menjaga mereka dengan krim pelindung berminyak.

mandi untuk peremajaan kulit

Resipi Peremajaan Tangan

  • Kupas lobak merah segar, bilas dan keringkan. Kisar lobak merah pada parutan terkecil dan sapukan buburan yang terhasil pada kulit tangan dalam lapisan yang banyak. Anda boleh membalut bahagian atas dengan serbet kapas. Selepas 30 minit, keluarkan topeng, bilas tangan anda dan berus dengan minyak zaitun. Dengan prinsip yang sama, anda boleh menggunakan timun segar.
  • Kisar pulpa tembikai dan timun hingga menjadi pulpa, gaul dan sapukan pada kulit tangan. Biarkan selama 20 minit dan bilas dengan air suam.
  • Buah-buahan sama baiknya dengan sayur-sayuran dalam membantu menjana semula kulit tangan. Ambil sebiji buah pear, kisar hingga halus dan sapukan pada tangan selama 15 minit. Atau pilihan lain. Campurkan pulpa satu pic masak dengan satu sudu kanji kentang. Sapukan lapisan topeng tebal pada tangan dan tahan selama 20 minit. Bilas dan sapukan krim.
  • Tumbuk beberapa strawberi masak, campurkan dengan sesudu krim masam buatan sendiri, tambah beberapa titik minyak zaitun. Topeng hendaklah kekal pada kulit tangan selama 20 minit.
    Campurkan dua sudu besar keju kotej rendah lemak, satu sudu teh hijau yang kuat, minyak zaitun dan kulit lemon. Simpan topeng di dalam peti sejuk selama kira-kira setengah jam. Sapukan pada tangan, tahan selama 15 minit, bilas dengan air suam.
  • Pukul kuning mentah dan campurkan dengan satu sudu teh minyak zaitun, tambah tiga titis jus lemon. Campurkan semua bahan dengan baik, sapukan pada tangan anda dan biarkan selama 15 minit. Bilas tangan anda dengan air suam dan gunakan krim berkhasiat.
  • Panaskan dua sudu madu asli, tambah satu kuning telur dan sedikit krim masam ke dalamnya. Pelincir tangan dengan bebas, tunggu 20 minit dan basuh sisa topeng.
  • Untuk penjagaan kulit tangan yang berkesan, menggosok perlu secara berkala. Resipi scrub buatan sendiri ini akan membuatkan tangan anda segar dan muda. Tuangkan air mendidih ke atas satu sudu oatmeal. Apabila oat dikukus, toskan lebihan air, tambah satu sudu teh madu manisan dan satu sudu susu. Sapukan adunan dengan gerakan urut pada kulit tangan. Tahan selama 10 minit seperti topeng. Basuh tangan anda dengan air suam dan sapukan krim berkhasiat.

Rahsia peremajaan kulit tangan di rumah bukanlah sesuatu yang mustahil atau mahal dari segi masa dan wang, mereka termasuk penghormatan asas untuk penampilan, menjaga kesihatan anda, yang sentiasa memberikan hasil yang sangat baik.